ARA
HABER DETAY
Alibaba Wal-Mart'ı geride bıraktı

Alibaba Grubu'nun 2016 mali yılı elektronik işlem tutarı 3 trilyon yuanı aştı. Bu, Alibaba Grubu'nun 2016 mali yılı (1 Nisan 2015—31 Mart 2016) içinde Wal-Mart'ı geride bırakarak dünyanın en büyük perakende satış platformu haline geldiği anlamına geliyor.

Alibaba'nın işlem hacmi bugün 3 trilyon yuan eşiğini aşarken, çok sayıda basın mensubu şirket merkezindeki ekrandan bu ana tanıklık etti. Alibaba Grubu Başyöneticisi Zhang Yong, 3 trilyon yuanın yalnızca yeni bir başlangıç olduğunu ve 2020 yılına kadar bu miktarın 6 trilyon yuane varmasını beklediklerini ifade etti.

Alibaba Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Ali Araştırma Enstitüsü Başkanı Gao Hongbing, söz konusu 3 trilyon yuanın arkasında internet teknolojisinin yer aldığına dikkat çekti. Gao, internet sayesinde ticaretin sürekli genişlediğine ve tüketim talebini arttırdığına işaret ederek şunları söyledi:

"3 trilyon yuane nasıl erişildi? Bence, platform modelinden kaynaklanıyor. Bu model, satıcı ve alıcının daha serbest bir durumda bulunmasını sağlıyor. Dolayısıyla platformun gelişimi, eşsiz bir işlem miktarının gerçekleştirilmesinde son derece önemli bir faktör."

Haier Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Li Huagang, Gao Hongbing'in görüşüne katılıyor. Li Huagang, 2012 yılında Alibaba Grubu'yla işbirliği başlatılmasından bu yana, Haier Grubu'nun beyaz eşya satışının yükseltildiğini vurguladı. Li Huagang şöyle konuştu:

"Tmall'daki (alışveriş internet sitesi) talep hayli güçlü. Bence, satış miktarı yalnız bir yön. İkincisi, tüketicilerin memnuniyeti de kontrol altında. Bence bu daha önemli."

Çin Ulusal İstatistik Bürosu tarafından daha önce açıklanan verilere göre, 3 trilyon yuan işlem tutarı, 2015 yılında perakende satışların yüzde 10'u civarında. Alibaba Grubu Başyöneticisi Zhang Yong, Alibaba Grubu'nun başarısının, yeni ticaret modelinin internetle bütünleşmesinden kaynaklandığını söyledi. Zhang Yong, daha fazla satıcının internet aracılığıyla ürün satmaya başlamasıyla, Alibaba Grubu'nun gelecekte daha iyi bir platform kuracağının ve bu yolla işbirliği ortaklarını daha verimli hale getireceklerinin altını çizdi. Zhang Yong şözlerini şöyle sürdürdü:

"Bence, 3 trilyon yuan Çin'de tüketimin dev gücünü gösteriyor. Bugün arz yönlü reform ve sektörel yeniden yapılanma sık konuşuluyor. Aslında internet ve yeni ekonomi platformunun kullanılması gerekiyor. Böylece tüketicilerin eylemleri ve verileri daha iyi şekilde üretici ve imalatçı tarafından elde edilebilir. Tüketimde yapılan yükselişle arzda yükselme gerçekleştirilebilir."

 

kaynak:cri

24.03.2016
ÇİN’DE VE TÜRKİYE’DE GÜVENİLİR KILAVUZUNUZ
ETKİNLİK TAKVİMİ

TUCEM Çin İktisadi Eşleştirme Merkezi
Turkish Chinese Business Matching Center

土耳其-中国经济匹配中心上海代表处

Headquarter: Cerrahpasa Cad. No: 5/9 Aksaray Fatih 34096 ISTANBUL

China Rep.Office: R. 326 No:1033 Kangding Road Jing'an 200042 SHANGHAI

地址:上海市静安区康定路1033326 邮编:200042

Turkey Tel: +902122687036

Fax: +902122687075

China Tel & Fax: +862152081361
e-posta: bilgi@tucem.com.tr

Facebook: https://www.facebook.com/trtucem#